راهنمای انتخاب باتری, مصرف انرژی

تخمین بار الکتریکی باتری چرا ؟ چطور ؟ چگونه ؟

تخمین بار الکتریکی

تخمین بار الکتریکی چیست ؟

محاسبه بار الکتریکی یک عنصر مهم در انتخاب سایز مناسب تجهیزات برق اضطراری ( نظیر یو پی‌ اس ، دیزل ژنراتور ، فتوولتائیک و … ) می باشد که البته می توان آن را با توجه به دانستن میزان مصرف انرژی بدست آورد .

تخمین بار الکتریکی به عبارتی برآورد میزان مصرف الکتریکی تجهیزات با در نظر گرفتن ضرایب مربوطه مانند ضریب همزمانی می باشد . در سایت مانا باتری به عنوان مرکز تخصصی باتری های صنعتی ، در بخش تخمین بار الکتریکی ، میزان مصرف تعدادی از تجهیزات پرکاربرد آورده شده است .

یکی از موارد مهمی که در ارتباط با انتخاب تجهیزات برق اضطراری حائز اهمیت است این نکته می‌باشد که چه لوازمی باید به برق اضطراری متصل باشند . در این مورد باید صرفا وسایلی به برق اضطراری متصل باشند که قطع شدن آنها خلل عمده‌ای در زندگی و کار ما ایجاد می‌کنند .

مثلا اگر یک آرایشگاه می‌خواهد یک دستگاه یوپی‌اس تهیه کند متصل کردن کولر یا یخچال به آن کار منطقی و مهندسی به حساب نیامده و صرفا افزایش هزینه به دلیل بزرگ شدن ظرفیت یوپی‌اس را به همراه دارد . لذا ما در اینجا بارهایی که قطع شدن آنها حائز اهمیت است را گردآوری کرده‌ایم .
همانطور که در جدول مصرف الکترکی تجهیزات در مانا باتری مشاهده می‌کنید برای هر بار سه ستون شامل : توان اکتیو ، توان ظاهری و ضریب توان درنظرگرفته شده است که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم .

تخمین بار الکتریکی

تخمین بار الکتریکی چگونه ؟

انواع سه گانه بارها :

توان اکتیو (P) توان اکتیو عبارت است از میزان مصرفی که یک بار الکتریکی به صورت واقعی از شبکه برق الکتریکی دریافت می‌کند. در واقع هزینه برق مصرفی براساس توان اکتیو محاسبه می‌گردد . از لحاظ فنی توان اکتیو برابر است با حاصل ضرب ولتاژ در جریان در ضریب توان .

توان ظاهری (S) برابر است با حاصل ضرب ولتاژ در جریان . در توانظاهری موضوع ضریب توان مطرح نبوده و صرفا ولتاژ و جریان حضور دارند . ضریب توانضریب توان بر اساس زاویه‌ای که بین ولتاژ و جریانایجاد می‌شود بیان شده و با Φ نشان داده می‌شود . ضریب توان عددی بین صفر تا 90 درجه می‌باشد . در نهایت زاویه موجود با قرار گرفتن در عامل مثلتاتی Cos به صورت عددی بین صفر تا یک در فرمول‌های توانی در نظرگرفته می‌شود . جهت انتخاب باتری و یو پی اس مناسب می توانید با مراجعه به سایت مانا باتری و استفاده از نرم افزار تخمین بار الکتریکی ، مصرف الکتریکی تجهیزات خود را برآورد نمایید .

همچنین مانا باتری گزارش فنی تخصصی در رابطه به تجهیزات شما ، ارائه خواهد داد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *