راهنمای انتخاب باتری

نکات مورد توجه در انتخاب باتری یو پی اس چیست؟ (5 نکته)

انتخاب باتری یو پی اس

نکات مورد توجه در انتخاب باتری یو پی اس چیست؟

انتخاب باتری یو پی اس مناسب یکی از مهمترین نکات برای خرید یک سیستم برق اضطراری (UPS) است . برای انتخاب باتری باید به موارد زیر توجه کرد :

1 . زمان بهره برداری باتری‌ها :

برای انتخاب باتری مناسب برای سیستم UPS ، زمان بهره برداری باتری (Backup time) بسیار مهم است . زمان بهره برداری باتری معمولاً به صورت برآوردی برای فرآیندهای طولانی مدت و مداوم نشان داده می شود و به مدتی که باتری برق را ایجاد می کند ، اشاره دارد .

2 . میزان ولتاژ:

ولتاژ باتری ، معمولا با توجه به دستگاه یو پی اس و تنظیمات آن مشخص می شود . چنانچه بتوانیم از سطح ولتاژ بالاتری از باتری ها استفاده کنیم ، به باتری کوچکتر و جریان دهی کمتری احتیاج خواهیم داشت .

انتخاب باتری یو پی اس

3 . ظرفیت باتری :

ظرفیت باتری نشان می‌دهد که باتری چقدر برق در خود ذخیره می کند و چند آمپر جریان در واحد زمان را دارا می باشد . این ظرفیت با واحد آمپرساعت (AH) شناخته می شود .

سازگاری و تناسب فنی با یو پی اس : برای انتخاب باتری مناسب برای سیستم UPS خود باید سازگاری آن‌ها با قابلیت‌های UPS را بررسی کنید . اغلب تولیدکنندگان UPS برای مشتریان خود لیستی از باتری‌های سازگار با قابلیت‌های UPS ارائه می‌کنند .

4 . نوع باتری :

نوع بار مصرفی و ویژگی های فنی دستگاه یو پی اس در انتخاب نوع باتری اهمیت دارد . در خصوص تناسب نوع باتری و نوع بار مصرفی در دیگر مطالب آکادمی مانا به صورت تفصیلی خواهیم پرداخت .

5 . هزینه و میانگین عمر :

برای انتخاب باتری یو پی اس برای سیستم خود باید هزینه و میزان عمر به عنوان دو عامل مهم در نظر گرفته شوند . باتری با هزینه پایین اما با کیفیت پایین ، هزینه بسیار بالاتری برای جایگزینی خواهد داشت . برای اطلاعات بیشتر درباره یو پی اس …

بعد از انتخاب باتری مناسب ، باید به باتری با ظرفیت مناسب بپردازیم که در آکادمی مانا به آن خواهیم پرداخت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *