دانستنی های باتری

نگهداری باتری یو پی اس (6 نکته مهم )

نگهداری منظم باتری سیستم

نگهداری باتری یو پی اس UPS

نگهداری باتری یو پی اس (UPS) و بهره برداری از تجهیزات و به ویژه تجهیزات الکتریکی از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد . در خصوص نگهداری منظم باتری سیستم UPS باید به موارد زیر توجه داشته باشید : 

1. خطایابی منظم :

بررسی منظم دستگاه و خطایابی آن ، می‌تواند برای حفظ عملکرد صحیح و برگشت شرایط به حالت طبیعی مؤثر باشد . دستگاه های یو پی اس معمولا دارای حافظه ثبت خطا و وقایع می باشند که در صورت اعلام آن باید توسط کارشناس بررسی گردد .

2. شارژ منظم :

باتری‌های UPS نیاز به شارژ منظم دارند، ترجیحاً در دوره‌های الگویی و معین. شارژ نکردن باتری‌ها به صورت منظم ، با توجه به دوره استفاده ، می‌تواند باعث کاهش طول عمر آنها شود .

3. گرد و غبار زدایی :

پاک کردن باتری‌ها و سیستم UPS اهمیت بسیاری دارد . گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها می‌تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم به عمر باتری‌ها ضربه بزند و باعث کاهش عمر باتری موثر شود .

4. بررسی ولتاژ :

ولتاژ دو سر باتری که توسط یو پی اس جهت شارژ باتری به جود می آید ، اهمیت به سزایی در نگهداری صحیح آن دارد . باتری سازان با توجه به شرایط دمایی محدوده ولتاژی را برای باتری اعلام می کنند . همچنین تنظیمات ولتاژی یو پی اس باید با این مقدار هماهنگ باشد .

5. تعویض باتری‌های خراب :

هنگامی که یکی از قطعات باتری به طور اساسی خراب شده است ، تلفات بیشتری می‌تواند برای شما ایجاد شود. برای جلوگیری از آسیب مزمن به این مورد، شما باید قطعات خراب را تعویض کرده تا فشار باتری خراب موجب خرابی دیگر باتری ها نیز نشود. البته برخی کارشناسان توصیه می کنند در صورت خرابی یک باتری باید کلیه باتری های بانک باتری تعویض شود که از جهت اقتصادی هزینه بالایی را به همراه خواهد داشت .

6. محل قرارگیری :

همانطور که در مطالب قبلی آکادمی مانا ذکر شد، دما اثر مستقیم روی عملکرد و طول عمر باتری دارد ؛ لذا می بایست به هنگام نصب و بهره برداری به دما و تهویه مناسب محیط توجه ویژه داشت .

با رعایت مطالب بالا میتوانید در نگهداری باتری یو پی اس خود موفق باشید و بهترین بهره را از آن ببرید …

نگهداری باتری یو پی اس

با آکادمی مانا همراه باشید …
برای اطلاعات بیشتر نیز میتوانید مطالعه ی کنید ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *