مصرف انرژی

مصرف برق خانگی

برق اضطراری برای خانه

مصرف برق خانگی چقدر؟ چطور؟ چگونه؟

در این مقاله شما با تهیه برق اضطراری ساختمان خود با کمترین هزینه آشنا می شوید.

برای یادگیری این موضوع (برق اضطراری خانگی) ابتدا باید با تجهیرات ضروری مورد استفاده و میزان مصرف برق آنها در منازل آشنا شوید. متخصصان ما در مانا باتری لوازمی را که معمولا در منازل کاربرد ضروری دارند را به شرح زیر بیان می کنند.

1. لامپ

میانگین مصرف برق لامپ ها در یک خانه بستگی به نوع و توان آنها و همچنین تعدادشان در محل مورد استفاده دارد. برای مثال، لامپ های LED با توان 10 وات مصرف کمتری نسبت به لامپ‌های فلورسنت با توان 18 وات یا لامپ های هالوژن با توان 50 وات دارند.

به طور میانگین، یک لامپ LED با توان 10 وات در یک ساعت استفاده، 0.01 کیلووات ساعت برق مصرف می کند. بنابراین، برای محاسبه میانگین مصرف برق لامپ ها در یک خانه، باید تعداد و توان هر لامپ را در نظر گرفته و آن ها را با ساعات استفاده در یک روز ضرب کنیم.

به طور مثال، چند لامپ LED با توان 10 وات و چند لامپ فلورسنت با توان 18 وات در یک خانه وجود دارد؟
اگر 5 لامپ LED و 3 لامپ فلورسنت با چراغ روشنی متوسط 1 ساعت استفاده شود، میزان مصرف برق آن ها به صورت زیر است:

میزان مصرف برق لامپ‌های LED = 5 عدد × 10 وات × 1 ساعت = 50 وات‌ساعت
میزان مصرف برق لامپ‌های فلورسنت = 3 عدد × 18 وات × 1 ساعت = 54 وات‌ساعت
بنابراین، میانگین مصرف برق لامپ ها در این خانه در یک ساعت، حدود 0.1 کیلووات ساعت است.

مصرف برق خانگی

2. تلفن های همراه و تبلت ها

شارژ تلفن های همراه و تبلت ها در مواقعی واقعا ضروریست مخصوصا وقتی برق با قطعی مواجه شود.

میانگین مصرف شارژر تلفن های همراه و تبلت ها به ولتاژ و آمپر شارژر وابسته است. در حالت عادی، شارژر های تلفن های همراه و تبلت ها به طور میانگین در حدود 5 وات توان خروجی دارند. بنابراین ، اگر شارژر تلفن همراه به مدت یک ساعت به برق وصل باشد، میزان مصرف برق حدود 0.005 کیلووات ساعت (یا 5 وات در ساعت) خواهد بود.

البته باید توجه داشت که میزان مصرف برق شارژر در هنگام شارژ کردن تلفن همراه و تبلت بیشتر است. به طور میانگین، میزان مصرف برق شارژر در هنگام شارژ کردن تلفن همراه به حدود 7 تا 10 وات و در هنگام شارژ کردن تبلت به حدود 10 تا 15 وات افزایش می یابد.

تخمین برق اضطراری خانگی

3. لپ تاپ

میانگین مصرف شارژر لپ تاپ به توان خروجی شارژر و ولتاژ وابسته است. در حالت معمول، شارژر لپ تاپ در حدود 65 تا 90 وات توان خروجی دارد.

بنابراین، اگر شارژر لپ تاپ به مدت یک ساعت به برق وصل باشد، میزان مصرف برق حدود 0.065 تا 0.09 کیلووات‌ساعت (یا 65 تا 90 وات در ساعت) خواهد بود.

باید توجه داشت که مصرف برق شارژر لپ تاپ در هنگام استفاده از لپ تاپ و شارژ کردن باتری بیشتر است. همچنین بسته به مدل و کاربری لپ تاپ، مصرف برق آن نیز متفاوت است.

مصرف برق خانگی

4. دستگاه مودم و تلفن

میانگین مصرف دستگاه مودم و تلفن به مدل و نوع دستگاه وابسته است. اما در حالت معمول، مصرف برق دستگاه مودم در حدود 5 تا 15 وات و مصرف برق تلفن در حدود 2 تا 5 وات است.
بنابراین، اگر دستگاه مودم و تلفن به مدت یک ساعت به برق وصل باشند، میزان مصرف برق حدود 0.005 تا 0.015 کیلووات‌ساعت (5 تا 15 وات در ساعت برای دستگاه مودم و 2 تا 5 وات در ساعت برای تلفن) خواهد بود.

تخمین برق اضطراری خانگی

5. تلویزیون

(مانند LED OLED و … ) و رزولوشن صفحه نمایش (مانند HD Full HD 4K و …) متفاوت است. همچنین، مصرف تلویزیون بر اساس حالت کاری آن تفاوت دارد، به عنوان مثال مصرف تلویزیون در حالت روشنی با حالت خاموشی مانند هم نیست.

در میانگین، تلویزیون های LCD و LED با اندازه 32 اینچ وضوح تصویر HD در حدود 50 تا 70 وات برق مصرف می کنند، در حالی که تلویزیون های بزرگتر با وضوح تصویر بالاتر می‌توانند تا 200 تا 400 وات برق مصرف کنند.

همچنین، با توجه به اینکه تلویزیون به صورت مداوم روشن استفاده نمی شود، میزان مصرف برق آن در مدت یک روز کمتر از حداکثر میزان مصرف آن است.

تخمین برق اضطراری خانگی

6. پکیج گرمایش

میانگین مصرف برق پکیج گرمایش گازی به مدل و نوع دستگاه وابسته است. با این حال، در حالت معمول، مصرف برق پکیج گرمایش گازی در حدود 100 تا 150 وات است. بنابراین، اگر پکیج گرمایش گازی به مدت یک ساعت به برق وصل باشد، میزان مصرف برق حدود 0.1 تا 0.15 کیلووات‌ساعت (100 تا 150 وات در ساعت) خواهد بود .

باید توجه داشت که مصرف برق پکیج گرمایش گازی بسته به نوع کاربری، محیط و میزان استفاده متفاوت است. همچنین، برخی از پکیج‌های گرمایش گازی دارای کارایی بیشتری هستند و مصرف کمتری از برق دارند.

مصرف برق خانگی

نتیجه

با یک حساب به طور میانگین مصرف لامپ 0.1 KW مصرف موبایل و تبلت با هم 0.03 KW لپ تاپ 0.1 KW مودم و تلفن 0.02KW تلویزیون 0.2 KW و پکیج 0.15 KW با فرض اینکه از هر کدام از دستگاه ها مثل موبایل و لپ تاپ یک دستگاه باشد در مجموع میانگین مصرف برابر 0.6 KW خواهد بود. یا به عبارتی برابر با 0.75KVA می باشد. اگر مصرف خانگی شما جزئیات بیشتری دارد می توانید مجوع مصرف خانگی خود را در سامانه محاسبه باتری وارد کنید تا باتری مورد نیاز شما را پیشنهاد بدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *